Mi történt a Dróniparban 2022-ben?
Az Unmanned Airspace 3 cikkben foglalta össze, hogy mi történt a dróniparban 2022-ben:
Általános összefoglaló a piacról: Slow, fast and hypersonic – what happened to UTM, C-UAS and AAM in 2022 – Unmanned airspace
Főbb megállapítások:
- Az első AAM-ökoszisztémák kifejlesztéséhez szükséges részletes biztonsági szabályok és szabványok a repülőgépek, repülőtér- és forgalomirányítási rendszerek tervezői számára még messze vannak.
- A UAM-szolgáltatások részletes tervezése úgy tűnik, hogy (többek között) Szingapúrban, Párizsban, Rómában, Oszakában és Rióban már túllépte a visszafordulás határát, annak ellenére, hogy az általuk használni kívánt repülőjárművek egyike sem közelíti még meg a teljes ipari gyártást.
- Pontosan akkor, amikor a UTM bevezetésének felgyorsulását várnánk, ez lelassult. 2022 második felében mindössze három nagyszabású UTM-programot jelentettek be – Ausztráliában, a rotterdami kikötőben és Svédországban.
- Bár az emberek nem vonulnak világszerte az utcákra eVTOL-szolgáltatásokat követelve, a UAM-piac mozgatórugóinak puszta ereje azt sugallja, hogy a világ számos részén a kereskedelmi eVTOL-szolgáltatások már a UTM-protokollok teljes körű elfogadása előtt működni fognak (valószínűleg inkább kivételként, mint szabályként).
- A szabályozás elindult az USA-ban és Europában, de a szabályok, a szabványok, a technológiai fejlettségi szintek és a bevételi források meghatározása és bevezetése azonban még 2024-ig várat magára.
- A C-UAS ágazatban 2022-ben a piac visszavonhatatlanul kettévált védelmi és polgári szegmensre.
Összefoglaló a UTM-ről: UAS traffic management research – what did we learn from 2022? – Unmanned airspace
Az összefoglaló bemutatja az európai helyzetet a SESAR UTM projektek és demonstrációk eredményein keresztül, illetve az amerikai és angol fejlődésről is beszámol.
„Before regulators can put their stamp on the rules and permissions which will allow drone operators to gain swift and widespread approvals for regular, multiple, autonomous drone operations beyond visual line of sight (BVLOS) over people and at night they have to be sure that the technology is mature and robust enough to guarantee the safety of other airspace users and people on the ground. Researchers made some important progress towards this during 2022 – but there are still outstanding issues to be resolved in some critical areas, especially detect and avoid.”
Összefoglaló a piaci előrejelzéseikből: 2022 drone market forecasts: optimism but uncertainty over demand for complex services – Unmanned airspace
Az Unmanned Airspace legfrissebb, a dróniparra vonatkozó előrejelzései szerint a kereskedelmi kis drónágazat értékére és növekedésére vonatkozó piaci előrejelzések a következő néhány évre vonatkozóan, a 2022 és 2030 közötti időszakra, enyhe növekedést mutatnak a CAGR tekintetében – a 2021-es 23,3%-ról 24%-ra 2022 folyamán. Ezek a magas szintű számadatok azonban elrejtik a piac bizonytalanságát az összetettebb műveletek, például a BVLOS operációk, az emberek feletti repülések és az autonómabb műveletek tekintetében.
A táblázat az időszakra vonatkozó különböző előrejelzésekről a felső linken található.