Nemzetközi események

Április 18-a és 19-e között tartják a 2023-as EVTOL Inshights’ London Conference-t: Archer, Airbus, Agility Prime and CAE confirmed in first group of speakers for eVTOL Insights’ London conference 2023 – eVTOL Insights

Az előadók listája folyamatosan bővül, de a jelenlegi bejelentett résztvevők:

  1. Archer
  2. Airbus
  3. Agility Prime
  4. CAE
  5. Skyportz
  6. Flight Crowd

A konferencián csak élőben lehet részt venni. Belépés díja diákoknak £199, mindenki másnak £399.

Jegyek és több információ itt érhető el: eVTOL Insights’ London Conference 2023 Tickets, Tue 18 Apr 2023 at 19:00 | Eventbrite

 

“Our events enable attendees to network with some inspirational individuals from the Advanced Air Mobility market, and engage in conversations which cover everything from certification, regulation and batteries, to landing infrastructure, public engagement and investment.”

 

Az esemény keretei között az iparág legújabb fejleményeit vitatják meg biztonsági szempontból. A szimpózium lehetőséget nyújt arra, hogy a hatóságok, az ipar, a drón pilóták és az operátorok, a biztonsággal foglalkozó szakemberek és a kutatók megosszák egymással tapasztalataikat.

 

Több mint 40 UAM-szakértő vett részt a rendezvényen, amelynek célja volt a legfontosabb UAM-kihívások azonosítása és feltárása, a kiválasztott célközönség véleményének összegyűjtése a kihívások megoldására vonatkozóan, valamint ismeretek és ötletek cseréje.

A három fő téma:

  • szabályozási keretek
  • közvélemény általi elfogadottság
  • műszaki érettség

 

  1. Januári Vertical Flight Society VTOL Symposium:

A kínai eVTOL fejlesztő cég amerikai elnöke Mesa, Arizonában mutatta be AutoFlight nevezetű cégét.

A következőket emelte ki az akadályok közül, amit egy eVTOL-nak meg kell oldania a kereskedelmi szolgálatásnyújtás elérése érdekében:

  • közlekedés a légtérben más, különböző légijárművekkel, sikeresen eljuttatva rakományát A-ból B-be
  • elég csendesnek kell legyen, hogy a társadalom elfogadtathassa, mint helikoptert-helyettesítő technológia
  • összes kereskedelmi engedély megszerzése a légügyi szabályozóktól
  • hozzon pénzt

Prosperity 1 nevezetű eVTOL-jukkal 2 év alatt már több, mint 150 alkalommal hajtottak végre repüléseket a kínai hatóságokkal együttműködve, Shanghai szélén, lakott terület közelében.

Mivel céljuk, hogy Kínán kívül Amerikában és Európában is nyújtsanak szolgáltatást, mind a három kontinensen elkezdték az engedélyeztetést. Az EASA-nél a Part 21 17B helyett az SC VTOL tanúsítási utat választották, ami hosszadalmasabb, nehezebb, illetve sok mindenben eltér a Kínai követelményektől.

AutoFlight két gyárral is rendelkezik Kínában, ahol saját maguk gyártják eVTOL-juk összes legfontosabb alkatrészét (motor, vezérlő rendszer, szenzorok, akkumulátor, meghajtási rendszer). A több száz fős gyárban a repülésvezérlő rendszerből két fajtát gyártanak, egyet európai, egyet pedig kínai felhasználásra, amit aztán külön-külön integrálnak.

Az AutoFlight elnöke előadása végén még kritikát fogalmazott meg azon versenytársaival szemben, akik partnerséget alakítottak ki az autóiparral („Of course, it is great to have tons of money and the manufacturing experience behind you, but this needs to be aviation experience.”), illetve figyelmeztette a hallgatóságot, hogy még hosszú út áll az iparág előtt, míg az eVTOL-ok általánosakká válhatnak és nem csak egy nemzetközi eseményeken bemutatott (mint például a Párizsi Olimpia) niche piac.

 

„Players who have sorted themselves out correctly leading up to certification and, more importantly, have created a production system before going to market, are the ones who will survive. For once the industry is off and running, eVTOLs will initially replace helicopters. They are quieter and safer and can fly closer to people.”

 

Szintén ezen az eseményen tartott előadást jövőbeli eVTOL terveiről az Airbus és a Boeing.

Az Airbus CityAirbus NextGen 4-üléses eVTOL-jával 2025-ben már szolgáltatást szeretne nyújtani, előszőr pilótával a fedélzeten, később, ahogyan azt a szabályozás engedi autonóm módon. Ehhez az első lépés a szenzorok használata és a helyzetfelismerési képesség fejlesztése.

A Boeing eVTOL-ja, a Wisk Aero-val együttműködve, ezzel szemben kezdettől autonóm módban fog működni. Abban hisznek, hogy a teljes autonómia nem csak sokkal biztonságosabb, de pénzügyileg kifizetődőbb is mind az utasok, mind a repülőgyártó cég számára. A szintén 4-üléses jármű már 6 prototípust megélt. A Boeing pedig utoljára 2022 januárjában $450 milliót fektetett be a Wisk munkájába. Ezenkívül könnyű anyagokból készült repülőgépek építéséről szerzett szaktudásukkal is segítik a Wisk csapatát. Ők nem jelöltek meg konkrét szolgáltatás-kezdési évet, de a Wisk az évtized végéig szeretné engedélyeztetné járművét az FAA-nél.

 

“Obviously, the regulatory agencies play a key role [in approving uncrewed air taxis],” Boeing’s Ivers said. “In the U.S., [we’ve got] the FAA, NASA and others working to shape that regulatory environment, but international regulators are going to have to play a role as well. And frankly, harmonization [of autonomous eVTOL regulations across countries] is one of those things that we’ll all want to see because that’s the only way this industry will scale.”