A Sagetech Avionics és az A-techSYN együttműködik a fedélzeti ADS-B, IFF és felderítő és elkerülő képességek bővítésében
A sajtóközlemény szerint a CGT50 VTOL UAV-t használó ügyfelek gyors jóváhagyást kaphatnak a polgári légügyi hatóságoktól, mivel az MXS TSO tanúsítvánnyal rendelkezik. A továbbfejlesztett CGT50 VTOL UAV-ok a fedélzeti ACAS Xu DAA-val nagymértékben csökkentik az üzemeltetési kockázatok mennyiségét, mivel a távoli pilóta nagyobb helyzetfelismerést kap a potenciális légi kockázatokról, miközben megfelelő ütközéselkerülő manővereket ír elő. Ez az automatikus riasztás lehetővé teszi az üzemeltető számára, hogy az automatikus riasztások és az előírt manőverek felhasználásával képzési szabványokat dolgozzon ki a nemzeti légtér nagyobb biztonságának biztosítása érdekében. A nem együttműködő érzékelők integrálása a Sagetech TSO által jóváhagyott MXS ADS-B transzponderrel a Sagetech ACAS X szenzorfúziós és ütközéselkerülő modulján keresztül teljes DAA légikockázat-csökkentő megoldást nyújt. Ez lehetővé teszi a Sagetech Avionics számára egy tanúsítható ACAS X-alapú ütközéselkerülő rendszer létrehozását, amely a nem együttműködő érzékelés egy vagy több formáját, valamint a Sagetech nemrégiben tanúsított ADS-B in/out rendszerét is magában foglalhatja.
A polgári légiközlekedési hatóságok, köztük az FAA, többször is kijelentették, hogy az UAV-üzemeltetőknek képesnek kell lenniük az együttműködő légi járművek és a nem együttműködő forgalom észlelésére és elkerülésére. A világ légi forgalmának jelentős része nem együttműködő, így észlelésük kiemelt biztonsági kérdés. A nem együttműködő forgalom észlelésének kombinálása a Sagetech kooperatív felügyeleti és elkerülő moduljával együtt a biztonságosabb BVLOS-üzemeltetés érdekében az elkerülési lehetőségek robusztusabb készletét adja.
Erről bővebben itt olvashat: Sagetech Avionics and A-techSYN partner to add onboard ADS-B, IFF and detect and avoid capabilities – Unmanned airspace